Thursday, February 18, 2010

Nak Pakai Maskara n Eyeliner x????

Posted by Asyik.Qaseh at 10:29 PM
************************
Halo...pernah x korg teringin nak pakai mascara n eyeliner..nak nampak D'bom..gempaks..marvellous...tp mcm mana ek nak pakai??

Kunci pertama adalah rasa percaya diri, dan kedua adalah banyak-banyak belajar mengaplikasikan kedua item ini pada mata. Berlatih mestilah masa relax n free, bukan di saat pagi2 buta @ masa kelamkambut nak siap ke opis tau...
************************

Ok..jom kiter tgk mcm mana caranyer?

Pakailah eyeliner terlebih dahulu sebelum memakai maskara. Pastikan tangan anda tidak menggeletar sehingga eyeliner dapat diaplikasikan dengan baik dan sempurna.

Untuk sementara dan sebagai permulaan, pakailah eyeliner dalam bentuk pensil sebelum anda mahir memakai bentuk yang cair. Memakai eyeliner pencil lebih mudah seperti anda memakai pensil alis @ eyebrow. Usahakan mata terpejam rapat ketika eyeliner mulai dilukis pada garis mata. Bila memakai eyeliner cair, biarkan beberapa saat dalam keadaan mata terpejam, agar eyeliner tidak melekat @ selekeh pada kelopak mata.

Berbeza halnya dengan memakai maskara. Cara terbaik adalah dengan membuka mata dengan pandangan lurus. lalu sikat bulu mata kearah atas. Usahakan agar tidak menggumpal untuk mendapatkan hasil alami dan kemas. Setelah itu, biarkan kering dan kepit di 1/4 bagian atas, lalu sikat lagi. Hasil ini akan membuat bulu mata menjadi terang dan lentik.


**********************

P/S: Selamat Mencuba...

0 comments:

Post a Comment

 

Indah.Cantik.Seri.Qaseh.Abadi Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare